kleeiin

Alla inlägg under maj 2012

Av Michaela Klein - 16 maj 2012 09:50

Onsdag, men egentligen fredag, kan det bli bättre?


nejrå!

fy vad bra,


i helgen blir det typ inte mkt, mest ta de lugnt, och äntligen bli ordentligt frisk, ska ha möte om studenten och förbereda en del ^^

blir nog nice på riktigt..

back to school kallas det ^^ så hare!


 

Av Michaela Klein - 15 maj 2012 15:54

Tisdag, känns som fredag, är helt slut i kropp&knopp,

känns som jag aldrig sett de ljusare dagarna, fast jag vt att de alltid är där när jag behver dem.

Jag är inte utan lycka när jag tycker livet är pest, för oftast finns det någonting som gör att jag ändå skrattar massa under dagarna.


Ungdomar nu förtiden tyckr för det mesta att livet suger och att det inte finns någon glädje kvar alls.

De pratar hela tiden om självmordstankar och uppskurna handleder, fotleder,ben,magar, ja you name it,..


men det brukar ofta sluta vid snack, de är inte många av alla dessa tjejer/killar som faktiskt tar tag i det och begår självmord. ja visst finns det några få, dem man inte kunde hjälpa.. sorgligt ja vet.


men vi pratar om de som använder sitt självmordssnack till att själva må bättre, för att då finns det människor som faktiskt bryr sig om dem.

visat att dessa ungdomarna finns.


men varför gör vuxna så? varför finns ungdomarna bara i deras ögon när de mår dåligt?

jag vet att ungdomar behöver höra att dom är bra, värdefulla & helt fantastiska även när dom faktiskt mår rätt bra psykiskt, för om en vuxen talar om hur bra dem är när de mår bra så kommer de även förstå det på ett annat sätt då dagen kommer när livet är piss.


vuxna är så otroligt dåliga på att visa att ungdomar också kan, men såfort ordet "självmord" kommer in i bilden så finns det alltid någon vuxen kommer. så FEL!


ungdomar som använder självmord för uppmärksamhet gör lika fel, är så tröttsamt att lägga ner timme efter timme på någon som säger en sak och faktiskt egentligen inte vill dö. säg då de från början, jag lovar de vuxna kommer inte lämna dig, utan det kommer mer handla om att de lägger upp ert samtal på ett annat sätt, ibland kommer de vuxna faktiskt tycka det är bättre att ha samtal med dig, som faktiskt kan visa ett ärligt leende!


Om du nu mår så dåligt som du säger, ja då ska du absolut ha hjälpen,men du måste te EMOT hjälpen. för om du vägrar, ja då är de klart att dem faktiskt kommer att lämna dig, ingen orkar för evigt. ingen.


men att det har blivit en trend att må dåligt det vet vi, men frågan är hur man ska göra för att ta bort denna dåliga trend?

ja det är en disskution jag kommer ta upp en annan gång.



 


ja en tumme upp på det!

säg gärna vad ni tycker!

hare!


Av Michaela Klein - 13 maj 2012 20:11

Söndag idag då, måndah morgon, och ja, måndags ångesten är hög här hemma..

det betyder att pappa måste tillbaka till sjukhuset, att mamma måste till jobbet, och det jobbigaste av allt..

Jag måste till fittskolan..


men, asså det löser sig alltid va?

är det inte så folk brukar säga?

men om det inte löser sig då?

om sjukdomen inte går att bota?


är det då ni som är lögnare?

för visst sa ni hela tiden att det löser sig?

att det blir bättre med tiden?


När det inte löser sig då?

när tiden inte läker några sår?


vad har ni tänkt säga då?


 

Av Michaela Klein - 13 maj 2012 20:11

Söndag idag då, måndah morgon, och ja, måndags ångesten är hög här hemma..

det betyder att pappa måste tillbaka till sjukhuset, att mamma måste till jobbet, och det jobbigaste av allt..

Jag måste till fittskolan..


men, asså det löser sig alltid va?

är det inte så folk brukar säga?

men om det inte löser sig då?

om sjukdomen inte går att bota?


är det då ni som är lögnare?

för visst sa ni hela tiden att det löser sig?

att det blir bättre med tiden?


När det inte löser sig då?

när tiden inte läker några sår?


vad har ni tänkt säga då?


 

Av Michaela Klein - 10 maj 2012 11:52

kan man ju också kalla det..


går en månad mellan mina halsflussar känns de som, ja jag går på ytterligare en tur penicillin, men jag överlever väl trorja..


Alla människor pratar om att krascha, hur farligt det är och vilket hinder det kommer bli i livet efter, men finns det någon som verkligen bryr sig om en i närheten skulle krascha?

Vad skulle du göra om din bästa vän gråter dagarna i ända?, eller om det är mamma,pappa eller syskonen, vet du då vad du ska göra? nej, tror faktiskt ingen vet det, för man antar att en sån grej inte ska hända.


Alla vi människor tänker att , ja men visst, livet är lite tufft ibland, men det klarar vi, alla har någon gång tänkt så, nekar ni till det nu så ljuger ni inte bara för andra utan också för er själva..

livet är tufft även om vi förnekar det.


Men vad gör vi om vännen eller familjemedlemmen inte kommer ur sin krasch? om ingenting hjälper emot allt gråt?

det vet jag inte, tror inte de finns några direkta svar på det, utbrändhet drabbar fler människor än vi tror.

Nu kommer det oftare i unga åldrar också.

vad ska vi göra åt det? för stressen och kraven de bara ökar för varje år, vi kan inte klona oss, fast vi många gånger önskat att vi kunde.


att ställa upp, ännu ett krav, hur gör vi då? hjälper vi eller skälper vi personen i fråga?

Har inget direkt svar på det heller,men tänker på det ofta.

Är det värt all energi jag lägger ner på människor eller förstör jag bara.. det är ju ingen mer än jag som vet, och inte alltid ens jag.



vet inte vart jag vill komma med detta, men det är mina tankar för idag...


Hoppas du blir bättre snart <3  

Av Michaela Klein - 7 maj 2012 12:59

fuck my life very hard...


Bror på väg in till sjukhus, allt blir bara värre och värre,



hejdå.

Av Michaela Klein - 5 maj 2012 12:28

Fredag igår, e bra fredag :D

Skolan var väl okej, sen på eftemiddagen så kom pappa hem över helgen, vilket var nice! riktigt nice!

sen kom emma honey hit, vi hämtade ut mina packet, sen gick vi på tonår.


igår stod det gokart på schemat i a-torp..

så vi var där någon timme och såg på när människor försökte köra ihjäl sig.. :P haha

sen så åkte vi tillbaka till kyrkan och fikade, snackade och spelade,

men eftersom jag inte fått ordentlig sömn på över en vecka så var jag så sjukligt trött att jag gick hem redan strax efter 10 tiden :P


somnade nästan direkt dock ^^ haha


idag kommer emma hit igen, så drar vi till kyrkan för film, ska också till bror innan det och fixa kopior till mitt projektarbete:) '

så även det blir nog nice! :D

Av Michaela Klein - 4 maj 2012 15:35

TJA,

nej ska inte överreagera ;)


Neh men är sjukligt trött faktiskt, så tror jag dog lite såhär ;O

haft nationella idag i engelska B, gick pissdåligt. mådde assaballa dåligt. fyfan. hora.


ja typ så. '


Fick veta att pappa får komma hem över helgen nu! massa bra enligt mig! :D

men på måndag ska han tillbaka till sjukhuset, så ..

i helgen blir det typ kyrkan både fredag och söndag, på lördag finns det en del planer, inget helt bestämt men. :) helgen blir nog bra, hoppas på att få sova ordentligt och bli frisk. '



yes, vi hörses och synes kanske.


 


ja okej, när man inte blev som man skulle får man vara som man är! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards