kleeiin

Alla inlägg under januari 2013

Av Michaela Klein - 31 januari 2013 20:33

Dra åt helvete. Typ. Känslor. Med ord. Tröttnat på detta nu. Ha de fint!

Av Michaela Klein - 28 januari 2013 17:30

 



en stor bild på mig och nu ett stort inlägg med mina tankar..

detta kommer bli rörigt..

mina tankar är röriga. är detta rätt eller fel?

finns det rätt och fel i detta?

jg vet inte..

och om det finns, hur hittar jag då vad som är rätt och fel? Det kan jag inte svara på. Allt ja vet är att jag är en mycket förvirrad tjej efter en fantastisk helg. Jag vet inte vad jag ska tro på efter detta. jag vet inte hur jag ska hantera det. kan inte hantera det. finns det ingen som förstår? så det inte blir fel nu när det äntligen hänt? .. jag vet inte. det går bara inte.jag kan itne.varför kan ingen bara läsa mina tankar? '

det hade varit sååå grymt dock.. äckligt grymt.


men nu har jag inte den turen i min värld, eller egentligen är det ju verkligheten, för i min värld hade alla sett i mina ögon vad jag går igenom och behöver hjälp med, men det händer ju aldrig faktiskt.. aldrig någonsin..

och dem som borde veta och förstå, dem gör det verkligen inte. då är det illa. det är då man hamnar i sin lilla bubbla,som gör att man stänger in sig, och gör allt så mycket större än det borde vara. men för en själv blir det hela världen. så illa att för en del människor dör av denna bubbla, de människor som aldrig lyckas smälla den. då orden alltid studsar mellan väggarna, där det bara finns ord och luft, ingenstans där vissa ord kan pysa ut, inget litet hål...


Dit vill ingen människa hamna, men allt fler tonåringar i sverige gör det tyvärr... man ska vara glad, otroligt glad om man tar sig ur det. för det gör inte alla. långt ifrån alla.

och är det så att man inte tar sig ur det så finns det människor som du kände som får leva med detta hela sitt liv. som aldrig kommer kunna glömma eller förstå varför...


men det löser sig nog säger de flesta. men det gör det faktiskt inte. inte allls.. det är mycket mycket värre än man tror.


detta var vissa av tankarna. det finns många många fler, men det får komma i ett annat inlägg..  


Av Michaela Klein - 28 januari 2013 09:50

Helgen har varit fin, alldeles fantastisk faktiskt.


I fredag, slutade tidigt från jobbet då jag skulle iväg och äta med vänner som kommit ner till småland från göteborg typ, så vi satt där i några timmar, snackade om allt och ingenting, det blev mest om ingenting faktiskt ;)

efter de gett sig av vidare mot växjö så gick jag och tina ner mot kyrkan för att planera kvällens tonår som vi hade hand om, det var fint, gick väl som det gick, många nya ansikten, vilket var kul.

sen så kan man inte se allt eller höra allt med 20 ansikten på samma plats.


på lördagen, var jag jätte trött, med 3 timmars sömn så åkte jag på kvällen iväg på ungdomssamling i horda. där man återigen träffade dessa fina människor som skulle ha hand om kvällen, hade en fin andakt senare. det var bra. jag kom dit med nått tungt på hjärtat, och lämnade lokalen med ett stort leende på läpparna! det var fint!

det blev mycket skratt denna kväll, precis vad jag behövde!


i söndags, alltså igår, så var det upp tidigt, somna sent och vakna tidigt hela helgen, det känns i kroppen och huvudet idag..

jag skulle alltså upp tidigt igår för att ha första barnaktivitet som jag och några till har startat. Det gick bra. skämma ut sig lite för församlingen har väl ingen dött utav? ;)

sedan kom jag hem och jag låg i sängen och tittade på film hela eftermiddagen.. välbehövligt.


denna veckan hoppas vi på att den blir ännu bättre. :)

Av Michaela Klein - 25 januari 2013 12:46

fredag idag, det är nice, i eftermiddag kommer lite folk från nyårslägret team och käkar lite mat och snackar lite. det blir nice, vi är 10 pers som kommer samlas och göra lilla gislaved osäkert..


ikväll startar vi teminens första tonår, det kommer också bli fett!

kom dit vettja! det blir awesome!

vi är ett litet gäng tjejer som har hand om detta under kvällen, sen har vi andakt, det är johannes som har den, så vill du inte leka, så kom dit för att höra honom prata lite :)


imorgon är det lördag, då är vi ett gäng som ska iväg till horda för att lyssna till dessa team människor som ska snacka lite. det kommer säkert bli nice, så har du inget för dig denna kväll, så åk till horda, ligger ett par mil från värnamo.


på söndag börjar söndagsskolan också, det blir nog bra, har du barn, bor i närheten av gislaved, så skicka dem till centrumkyrkan i gislaved. och vi kommer ha några trevliga timmar tillsammans med era barn!


Har även en vän, som kommer ner från stockholm denna veckan som kommer, så jag hoppas att jag hinner klämma in en sväng till henne också, det var ju ett tag sen, :) <3


det är vad min helg kommer bestå utav, alltså är den rätt uppbokad redan nu, så här hinns det inte med några slappar dagar inte. men det är så jag är van vid att leva så det gör absolut ingenting.



Jag sa att ni skulle få ett inlägg om hur jag mådde också.. men det har jag inte orkat skriva ännu. för det är så mycket tankar och handlingar som måste hanteras först. innan jag skriver något.

vet ju knappt vad jag heter längre. så innan det kommer, ska jag bara hitta mig själv innan.

Men jag lever, har det bra och skrattar ständigt. så det är fint.

Livets skratt är fint.

jag vore ingenting utan skratt, det hade inte funnits något för mig.

så jag är SÅ glad att jag kan skratta varje dag utan att känna mig falsk.


Hoppas ni också en dag kan känna så! för det är fina grejer! <3


Av Michaela Klein - 17 januari 2013 09:58

ja, veckan som varit, ja med ord har den varit ansträngande..


måndag, först jobb, sen låg jag hemma och kollade film hela kvällen, var en behövlig paus..

tisdag, jobb först, sen direkt till kyrkan för att öva på sången till ungdomsmötet, direkt därifrån till min bror för att umgås med finaste lovisa lite. inte alls haft särskilt mycket tid med henne på senaste tiden..

onsdag, först jobb, sedan vidare till tina för lite kvalitets tid med henne, direkt därifrån till johannes, vår ungdomsledare, där vi åt mat och planerade tonår, denna terminen kommer bli bra!

fick lite mer ansvar än jag räknat med, men det löser vi! :)

torsdag, idag alltså, sitter nu på jobbet , ska sedan iväg till tina, färga hennes hår, iväg till kyrkan för lite sångövning innan scouterna börjar, dags för termins start även där..

fredag, först jobb, sedan umgås med min fina vän lyngbo som man inte träffat på länge, på kvällen är det ledarkväll så då blir det att umgås med ledarna inför tonår..

lördag, då ska man ha våffelservering inför vårt ungdomsmöte, så samla in lite pengar till det..

söndag, antingen blir det planeringsmöte, eller bara ta det lugnt hela dagen.. men det blir fint vilket som..


denna veckan har/ är det mycket att göra, men det löser sig alltid på bästa sätt!


hur jag mår får man ta i ett annat inlägg för annars blir det kilometers lång text att läsa.. haha :)


ha de fint!

Av Michaela Klein - 12 januari 2013 21:23

det måste ut, det får inte stanna kvar. det går inte.

jag kan inte. vill inte. vågar inte.


det borde försvinna.. bort nu!

det går inte.


jag har länge förnekat det,förträngt det. känslorna som jag haft, intalat mig att det inte alls är så illa. sen har jag tagit på mig någon annans problem.

men jag har nu under de senaste dagarna förstått att det inte längre går. det funkar inte så alls.

men om man är för rädd, rädd för att sätta ord på känslorna då? vad gör man då? vart vänder man sig?


jag har ingen aning,för jag själv hade gjort det nu om jag visste. för denna känslan suger, och hade gjort det mesta för att få bort den just nu. men det blir inte bättre, utan snarare sämre.


så om någon därute vet? hör av er! :)


jag har min man på tv, han har räddat mig ordentligt denna veckan, en vecka med tårar, det har varit hemskt, men tack vare mannen på bilden så överlever jag. han är den snyggaste på denna jord! :D


 


så tack för dig, one three hill och tvn! <3






Av Michaela Klein - 5 januari 2013 22:03

Ja, det var ett tag sen, teamläger har det varit sen sist, i sunne, det ver fett! 

En hel vecka med gud, vänner och fantastiska människor! 


Bra möten, fin grupp. 

skillnaden på detta lägret och de andra jag varit på är att jag denna gången faktiskt vågade mig på att vara ledare, har haft den funderingen länge, men att jag inte vågat tills nu, och, ja, det gick faktiskt över förväntan, jätte bra. 

Jag hade en fantastisk ledarkollega. det gick bra. 


Planeringen lyckades vi hålla oss till också, lite mindre lekar än vi trott, men det blev dessto mer disskutioner i gruppen istället. så det var fint. 


Det bästa med allt var att mina vänner kom närmre gud och fick uppleva fina saker med honom. 


så det har varit min vecka :) 


Ha det gött! 

Ovido - Quiz & Flashcards