kleeiin

Alla inlägg under november 2012

Av Michaela Klein - 18 november 2012 20:51

Ja, den känslan, när man förstår att människor du har runt dig inte alls är som du trodde..

när du känner dig grundlurad..

känslan när du går ner i skiten du precis kommit ut ur..

Känslan av besvikelse..


Känslan av ensamhet

Känslan av irritation

Känslan av losthet

Känslan av hatet

Känslan av smärtan i bröstet


Alla har vi någon gång känt någon av dessa känslor..



 

Av Michaela Klein - 15 november 2012 12:01

ja, så idag var det dags igen, jag vet inte.. varit hemma från jobbet i 2 dagar nu, snart mår jag bättre hoppas jag.. 


men hur är livet egentligen? 

ja, det är en bra fråga, livet är livet, det är inte alltid så enkelt, men jag vet också att efter regn kommer solsken, men vet inte hur man ska se det, 


Är man positiv så blir livet positivt har jag fått höra hela mitt liv? Men frågan är om man verkligen kan se det så när man sitter längst ner i skiten? 

Nej, det är faktiskt inte så enkelt, jag vet det, för jag har gått igenom de tiderna och jag går igenom de tiderna igen. 

men jag vet också att man aldrig någonsin får ge upp, man får inte sluta hoppas, för det sista som lämnar en är hoppet. 

Den dagen man inte hoppas längre den dagen kan man värkligen säga att det är illa. riktigt illa. 


Jag vet att man går igenom olika saker från människa till människa, men alltså, det blir inte bättre för dig om du klankar ner på andra människor, det finns alltid någon som tar illa vid sig, och bara för DU inte tycker det är så illa att någon bråkar lite med sin mamma, så kan det betyda hela världen för den personen att dem är osams, 

bara för  DU inte tycker det är så illa att någon skolkade 3 dagar i sträck, så kan det vara så att hon/han blivit mobbad i år, och det kan ha tryckt ner människans självbild till botten, någon som inte kan ta sig till skolan för de blir så ledsna av bara en blick.. 


Snälla, så om man inte vet varför så ska man egentligen inte heller uttrycka sig om andra människor. Är du inte människan som går igenom det själv så är det faktiskt bättre att vara tyst. 


Om du är en av människorna som känner dig ensammast på jorden, så hör av dig till mig, vi är fler som går igenom samma sak, det finns alltid någon som lyssnar, jag finns.. 


dagens tankar är detta, läs, tänk, kommentera eller hör av dig! <3


Ni ALLA är värdefulla precis som ni är! <3

Av Michaela Klein - 11 november 2012 22:04

Nya fristen (:

Av Michaela Klein - 11 november 2012 22:04

Nya fristen (:

Av Michaela Klein - 2 november 2012 22:56

det finns människor i livet som man träffar dagligen, eller människor man träffar 1 gång i livet.

men det som spelar roll är ju hur man ser på dessa människor.


vi människor är uppbyggda på ett speciellt sätt, där vi sätter upp stängsel och murar, dessa stängsel och murar är olika höga och olika starka. Det är upp till varje människa att våga släppa in andra i dessa, men vissa har svårare för detta, och andra har det betydligt lättare, jag tror att det delvis har med att vi varit med om olika saker i våra liv. vissa tycker att man glide genom livet på en räkmacka, att det inte finns något större problem som skett i livet, medans andra har gått igenom en massa skit under hela livet, som verkligen fått kämpa för att orka livets dagar.


så när människor pratar om sitt liv så tycker jag det är viktigt att man får ta sin tid, man kan inte tränga på det under första mötet

man måste ge människor tid,


vart jag vill komma med detta vet jag faktiskt inte riktigt, men kände för att skriva det, för de finns människor som är väldigt på...


ha en as fin kväll!


 

Ovido - Quiz & Flashcards