kleeiin

Alla inlägg under februari 2013

Av Michaela Klein - 28 februari 2013 11:32

jag ger upp, jag orkar inte ens försöka hjälpa dig längre.

jag orkar inte lägga min tid och energi på dig längre.


alla dessa stunder då jag faktiskt försökt hjälpa dig på fötter när din värld har rasat..

jag vet inte längre hur jag ska hantera saker, jag vet inte vad du gör längre.

jag förstår inte hur du tänker,men om du bara förklarar hur du tänker så kanske jg kan förstå. då kanske jag inte vill ge upp dig.


men du väljer att ingen att säga, då kan jag inget göra längre.

jag hoppas på alla sätt och viss att du tar dig samman och förklarar för båda två..


för detta funkar inte längre.

jag kan inte sätta ord på mina känslor just nu,detta är mitt försök till det.


* trött

* frustrerad

* besviken

*ledsen

*arg

*ensam

*förvirrad


detta är devis av det..

men det är något du inte själv kommer förstå innan du utsätts för det du gjort mot mig..,


snälla, förklara för mig så jag kan förstå..


 


Bror, du är saknad, det är vid dessa tillfällen jag önskar du vore vid liv, det är nu jag önskar vi satte oss ner och diskuterade händelsen, så du med dina kloka ord kunde hjälpa mig, jag saknar dig så <3

Av Michaela Klein - 26 februari 2013 13:03

hej,

idag är det tisdag, en sån där lugn och skön tisdag.

då man inte har 24 tusen grejer inplanerade, utan mer 1-2 saker, så man kan göra det som skas ordentligt istället.

det är gött!


men idag är det umgås med vänner, och efter det blir det ett möte i kyrkan, så det är gött,

advokaten ringde idag också, så vi får se vad som händer och när det händer.. det löser sig alltid. :)


på fredag är det tonår, och det kommer bli lika grymt som varje gång, det är GISLAVED ON THE RUN, årets omgång!

det kommer bli fett, be there liksom, det är faktiskt inget ni vill missa! :)


ni får ha en grym dag, för det ska jag ha!



Av Michaela Klein - 25 februari 2013 12:39

helgen har varit fantastisk då jag har haft en fin vän påbesök från stockholm, vi har varit på tonår, haft ungdomsmöte och bara umgåtts, sånt som man behöver lite då och då för att må bra..


ungdomsmötet gick bra, vi hade övat mkt, jonas lund predikade, och ha var grym som vanligt. folket där var bra.

kort inlägg, men hinner inte mer.



Av Michaela Klein - 21 februari 2013 10:33

Torsdag alla redan, och  veckan har gått äckligt snabbt, antagligen för man aldrig vill det ska bli lördag, då gäller det, ungdomsmöte i gislaved, jag känner mig inte alls redo och hade lätt kunnat ha en månad till på mig och förberedda mig, men alla kämpar och sliter så gott man kan!

det kommer bli grymt, om bara min röst håller..

övade 5 timmar igår, och 3,5 timmar i tisdags, det blir väl något liknande ikväll och hela dagen på lördag innan kvällsmötet.....


men min tanke idag :

Vi bryr oss för mycket om vad andra tycker och tänker om det, och att vi faktiskt, inte alltid behöver vara perfekta, man får misslyckas ibland, och man kan faktiskt leva med det.


man behöver inte vara bättre än alla andra, det finns inte någon annan man ska kunna lyckas inför, och göra nöjd än dig själv.. det viktiga är hur du ser på dig själv, och vad för tankar som gå genom ditt huvud när du ser dig själv? ..


kan du titta på dig själv utan smink i spegeln? kan du låta människor se dig utan smink?


var nöjd med dig själv, för det finns bara 1 av just DIG! <3


 

Av Michaela Klein - 17 februari 2013 23:01

Människor är läskiga. Man förstår ju inte egentligen vad folk vill. Kvällens tankar..

Av Michaela Klein - 7 februari 2013 12:09

ja, nu är man på gotland, kom hit vid halv 2 typ, så ja, man vaknade nyss, as härligt. 


Jag åkte ju tåg till orskarshamn, en hemsk upplevelse, första tåget satt det en äldre dam och stirrade på mig hela vägen, dock var det bara 30 min, så jag överlevde, så byte jag tåg i nässjö mot oskarshamn, ja självklart hamnar jag sättet brevid en äldre man, kanske 40-50 års ålder, som hela vägen från nässjö till marrianelund sitter och tittar på mig, ler och blinkar, försöker flörta på riktigt, jag typ dog, vad gör man? jo tittar upp i taket, ut genom fönstret, men då är de så mörkt ute så allt du ser är hans spegenbild! dödamig känslan som kommer fram... 


båten från oskarshamn gick bra, det var inte några problem, bara att fördriva tre timmar på en båt, jo Michaela, hon bestämmer sig för att lägga sig på en av sofforna och se allmänt mongo ut.. haha 


men dem som känner mig, de kommer inte vara särskilt förvånade alls faktiskt... 

haha. 


Nu ska jag äta frukost tror jag, och vänta på att min vän kommer tillbaka från stan vid 4, hon övergav mig 6 imorse, så sitter helt forever alone i hennes lägenhet, eller hon lämnade ju hunden åt mig så jag inte skulle bli allt för ensam ;) 

det var ju snällt ^^ 

haha nej, nu ska jag dra mig mot min väska och leta fynd! ingen aning om vad som ligger där i egentligen, ha de fint! 

Av Michaela Klein - 5 februari 2013 08:53

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BF6xbQ79ymo#!


grym låt..

den kämparglöden skulle alla ha.. tänk vad positivt livet hade varit då.. det är sjukt.


man vet inte vad man går misste om innan det är borta.. det finns ingenting man kan göra när det väl är borta.. det är så sjukt.


döden är sjuk. den är nog något man aldrig kommer kunna förstå. Jag kommer aldrig förstå den i alla fall. för mig är det oklart.

jag förstår inte varför döden inträffar. jag vet bara att den gör det och det är livets gång. men ingen vet egentligen varför. man har växt upp med att det är så. och då ifrågasätter man inte det.. vilket är rätt konstigt, för om en lärare säger "m´ånen är gul" så frågar elever alltid varför.


men med döden så frågar man inte. man ´bara accepterar det..

sen finns det de människor som kämpar emot, som kämpar och kämpar för att döden inte ska ta dem, men som förlorar den kampen tillslut ändå..

för mig är det då man är en hjälte. då du försöker göra något åt din situation. man ger inte upp.


Du är ingen hjälte om du vägrar ta din medicin, du är ingen hjälte om du lägger dig i sängen och bara vill bort.

för mig är du min hjälte den dagen jag sett att du gjorde allt du kunde..

du försökte och det gick inte ändå. det är en hjälte för mig!

Av Michaela Klein - 3 februari 2013 21:18

Har stukat foten, går på kryckor och äter smärtstillande.... Fuck my life right now.... <\3

Ovido - Quiz & Flashcards